Showcase Florence and the Machine

Fotografie door Annieke Stevens
Foto: Annieke Stevens

Voor het eerst sinds het verschijnen van het tweede album ‘Ceremonials’ kwam Florence and the Machine gisteravond naar Nederland. 3voor12 organiseerde op Valentijnsdag een exclusieve showcase voor diehard fans in de Effenaar in Eindhoven. Ook ik mocht voor Plug Out aanwezig zijn bij deze magische, adembenemende avond. Een betere invulling van wat voor de één doodnormale dinsdag is en voor de ander de meest romantische avond van het jaar kon ik mij niet bedenken.

Het debuutalbum ‘Lungs’ lag een paar jaar geleden nog niet eens in de schappen, toen het nummer ‘Kiss With A Fist’ werd gebruikt in een reclamesportje van Nike. Hoorde je dat strijdlustige liedje voorbij komen, dan bleef het dagen in je hoofd rondhangen. Ook Apple ontdekte de soulachtige indieband uit Engeland en gebruikte ‘Dog Days Are Over’ in een reclamespotje voor de iPad2. Gelukkig liet de roodharige frontvrouw Florence Welch zich niet leiden door commerciële wetten en schreef ze afgelopen najaar weer een album vol met dromerige, veelbelovende nummers die ze vanavond zou laten horen en live nog mooier klinken dan op de cd. || Lees verder op Plugout.nl…

De showcase was dinsdagavondavond live te volgen op de website van 3voor12. Heb je deze kans gemist, dan kun je het concert op 25 februari 2012 terugkijken op Nederland 3 (3ONSTAGE) of tijdens Cultura24 3voor12 Presenteert op 28 februari 2012.

4 reacties on “Showcase Florence and the Machine”

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *